Hoe werkt het?

Prijzen

De huurprijzen zijn dagprijzen bij afhalen inclusief BTW.

Als het mogelijk is kunt u de spullen een dag eerder krijgen of later terugbrengen. We kunnen onze planning daar helaas niet altijd op afstemmen. Wilt u meer gebruiksdagen dan gelden de volgende opslagen:
2 dagen: 1,333 x de dagprijs;
3 dagen: 1,666 x de dagprijs;
4 dagen: 2 x de dagprijs;
Voor langere huurperioden kunt u een offerte vragen. De prijs die bij bestelling in de webshop wordt getoond is voor één gebruiksdag. De opslag voor meer gebruiksdagen staat in de offerte of factuur die u krijgt toegestuurd.

Afhalen of bezorgen

We bezorgen alleen op plaatsen die tot maximaal 50 meter met de (vracht)auto zijn te bereiken. Daarbij moet de ondergrond geschikt zijn voor de karren waar onze spullen in worden vervoerd. Artikelen die met een personenauto zijn te vervoeren kunt u ook afhalen bij het magazijn in Stompwijk of uiteraard laten bezorgen.

Grote of gevoelige artikelen zoals een koelkast kunnen alleen worden bezorgd. Tenten worden altijd bezorgd omdat die samen met u worden opgezet en afgebroken. Dan kunnen we samen zien wat de conditie aan het begin- en aan het einde van de huurtermijn is. Daarmee voorkomen we discussie als er iets mis is.

De transportkosten staan per woonplaats in de webshop. Staat uw woonplaats er niet bij, kies dan ‘overige’. U krijgt dan een prijsopgave. De transportkosten zijn per rit, bezorgen én ophalen zijn twee ritten.

Borg

Bij elke verhuur wordt borg in rekening gebracht. Komt alles onbeschadigd en zoals hieronder staat beschreven terug, dan wordt de borg binnen twee dagen teruggestort. Vermissing, schade of schoonmaakkosten worden op de borg ingehouden. Het restant wordt daarna teruggestort. Dit kan – in verband met de beoordeling – wat langer duren. We proberen dit binnen 5 dagen te doen.

Retourneren

De afwas of schoonmaak van de meeste artikelen is bij de huurprijs inbegrepen. We vragen u wel om het gehuurde zoals als hieronder is beschreven terug te geven. Kunt (of wilt) u het niet in de gevraagde staat opleveren dan worden extra schoonmaakkosten in rekening gebracht. Dit kan ook vooraf worden afgesproken.
Is iets kapot of kwijt, vervang dit dan s.v.p. niet door een ander (eigen) artikel. In de controle of afwas wordt dit opgemerkt en er uit gehaald. Het vermiste of beschadigde wordt alsnog in rekening gebracht en u bent uw artikel kwijt.

GLASWERK
Spoel de glazen in (lauw) water om en zet ze ondersteboven in de transportkrat. Omspoelen kan eenvoudig in een emmer of afwasteiltje. Gebruik van zeep of afwasmiddel is niet nodig.
Extra schoonmaakkosten € 0,15 per item.

SERVIES
Ontdoe het servies van etensresten en spoel het af met lauw of warm water. Gebruik van zeep of afwasmiddel en afdrogen is niet nodig. Plaats het daarna in de transportbak. Doe s.v.p. niet meer serviesdelen in de bak dan op de bak staat vermeld. Dit om de bak niet te zwaar te maken.
Extra schoonmaakkosten € 0,25 per item.

BESTEK
Spoel het bestek af met lauw of warm water. Gebruik van zeep of afwasmiddel is niet nodig. Leg het daarna in de (bestek)bak waarin u het kreeg.
Extra schoonmaakkosten € 0,15 per item.

PANNEN, POTTEN, CHAFING DISHES
Maak het artikel leeg, spoel het om met lauw of warm water en plaats het in de transportbak. Gebruik van zeep of afwasmiddel en afdrogen is niet nodig.
Extra schoonmaakkosten € 5,00 per item.

BARBECUES
Resten van etenswaren van het rooster halen en – indien aanwezig – de vetopvangbak legen en uitvegen. Hoeft verder niet te worden schoongemaakt.
Extra schoonmaakkosten € 15,00 per bbq.

MEUBILAIR
Maak het meubelstuk meteen schoon als er vochtige vervuiling op zit zoals gemorst voedsel of drank. Vooral om te voorkomen dat dit later niet meer of heel moeilijk schoon te maken is. Mocht er echt iets mis zijn, vuil of beschadiging; houd het meubelstuk dan apart en stop het niet zomaar in de kar. We snappen heus wel dat het eens fout kan gaan.

TEXTIEL
Ons textiel wassen we zelf. U hoeft alleen de voedselresten te verwijderen, de rest doen wij.

TENTEN

Een tent mag niet zonder verankering worden geplaatst. Bij een tent worden standaard haringen en spanbanden meegeleverd. Als de tent op verharde ondergrond komt te staan dan is ballast nodig. Daarvoor zijn ballastblokken te huur. Deze staan bij alle tenten onder extra’s vermeld.

Tenten mogen blijven staan t/m windkracht 5. Bij hogere windsnelheden moet de tent wordt afgebroken omdat deze niet meer is verzekerd. Schade die daarna ontstaat is voor rekening van de huurder. Neem bij twijfel contact met ons op. Dan overleggen we en komen zo nodig helpen met het afbreken van de tent.

Bij tenten geldt dat normale vervuiling in de huurprijs is inbegrepen. Bijvoorbeeld de onderrand van de zijzeilen sleept soms over de grond en worden een beetje vies, geen probleem. Andere vervuiling aan tenten zoals vlekken van drank, voedsel, braken, bloed, urine (ook van honden!) enz. is wel een probleem. De zeilen moeten dan worden gereinigd en dat is een arbeidsintensief karwei. De kosten daarvoor brengen we in rekening. Als een zeil niet meer schoon te maken is dan betaalt u de vervangingskosten. Bij het plaatsen van een tent houden we er rekening mee dat deze niet onder een boom komt te staan. Verplaatst u de tent en wordt deze bijvoorbeeld door vogels bevuild dan geeft dat een hoop schoonmaakwerk wat bij u in rekening wordt gebracht.

In de laatste week van het oude jaar en de eerste week van het nieuwe jaar worden geen tenten verhuurd. Dit in verband het met grotere risico op schroei- en brandschade door vuurwerk.

VERWARMING IN DE TENTEN

Onze tenten zijn voorzien van een dak met PVC coating. Dit is heel duurzaam en sterk maar kan niet goed tegen de hitte van bijvoorbeeld terrasverwarmers. In onze tenten mogen alleen verwarmers worden gebruikt die wij hebben geleverd. Bij hitteschade aan tentdaken en zeilen worden altijd de vervangingskosten in rekening gebracht. Dakzeilen kosten gemiddeld rond de 400 euro. Tentverwarming nog geen twintig euro! Reken zelf maar uit 😉

Algemene voorwaarden

Ook die hebben we: https://pdro.nl/wp-admin/post.php?post=969&actio=edit